Solisten

Het Allerzielenmeezingconcert 2020 is verplaatst naar 2021. Hieronder vindt u de solisten die bij het concert van 2020 aanwezig zouden zijn geweest. Het is nog niet bekend welke musici in 2021 de begeleiding zullen verzorgen.

Sopraan

MARJON STRIJK (sopraan) studeerde solozang bij Jeanne Companjen welke studie zij voortzette bij Eugenie Ditewig en Elena Vink. Ook volgde zij masterclasses bij o.a. Ulrich Eisenlohr (met pianist Jeroen Snijder) en bij Michael Chance.

Als soliste wordt zij veelvuldig gevraagd haar medewerking te verlenen aan verschillende koorconcerten. Haar repertoire omvat vele stijlperioden: van Schütz, Buxtehude, Charpentier naar Bach, Händel, Rameau via Haydn en Mozart naar Schubert, Mendelssohn en Brahms. Ook zingt zij hedendaagse muziek zoals het Requiem van Rutter en Angel of Light van Gert Oost (première).

Marjon werkte als soliste met dirigenten als Jos van Veldhoven, Peter Dijkstra, Harry van der Kamp, Peter Harvey, Klaas Stok en Stephan MacLeod. Ook werkte ze mee aan verscheidene cd-opnamen zoals Mozart’s Requiem en het beroemde Miserere van Gregorio Allegri.

Marjon Strijk zingt, naast haar solo-optredens, in verscheidene professionele ensembles. Daarnaast is Marjon vast verbonden aan het (solisten)ensemble van de Nederlandse Bachvereniging o.l.v. Jos van Veldhoven, waarbij zij in 2004 meewerkte aan een cd-opname van Bach’s Johannes Passion die in solistische bezetting werd uitgevoerd.

Marjon maakt deel uit van het vermaarde internationale solistenensemble Quink. Ook in het theater heeft Marjon ervaring, in een productie van Theater Sonnevanck, een voorstelling voor twee sopranen, twee acteurs, een barokcellist en een klavecinist met muziek van Händel, Purcell en Monteverdi o.l.v. regisseur Flora Verbrugge (Enschede).

Marjon Strijk (Foto: marjonstrijk.nl)

Alt

Emilie Wijers (foto: emiliewijers.com)

EMILIE WIJERS (alt) studeerde aan het Fontys conservatorium in Tilburg, en volgt zanglessen bij Harry Ruijl.

Als kind begon Emilie haar muzikale vorming op het CKe in Eindhoven met het bespelen van de altviool. Al op jonge leeftijd startte ze met spelen in ensembles en orkesten, en groeide uiteindelijk door tot aanvoerder in het Euregio Jeugdorkest. Op 17-jarige leeftijd vond ze echter haar grote muzikale passie in de klassieke zang.

Ze heeft met een solovoorstelling over Aletta Jacobs haar bachelor Klassiek Muziektheater afgerond, een zangopleiding die zich met name richt op het operavak. Ze was dan ook te zien als soliste in het Opera Forward Festival van de Nationale Opera in Amsterdam en in de barokopera Dido en Aeneas (Purcell).

In 2019 heeft ze haar Master of Music afgerond met een specialisatie in oratorium. Als alt-solist heeft ze al veel grote werken gezongen, zoals de Krönungsmesse en het Requiem van Mozart, het Gloria van Vivaldi, de Petite Messe Solennelle (Rossini), de Messiah (Händel), de Zapp Matthäus, de Johannes Passion en het befaamde Weihnachtsoratorium van J.S. Bach.

Bas

COERT VAN DEN BERG (bas) behaalde in 2003, na een opleiding aan de Hotelschool, zijn Master aan de ArteZ Hogeschool voor de kunsten. Hij volgde daar lessen van Felix Schoonenboom en vanaf het 4e Studiejaar bij Cora Canne Meijer.

Al tijdens zijn opleiding deed hij verschillende masterclasses bij Charlotte Margiono, Jard van Nes, Julia Hamari (Wenen) en de International Course Baroque Music in Casa Mateus, Portugal.

Als oratoriumsolist zong Coert onder meer de Mattäus Passion, Johannes Passion, Weihnachtsoratorium van Bach, Handel’s Messiah, Schöpfung van Haydn, het Requiem van Mozart en de Petite Messe Solenelle van Rossini. Ook zong hij in verschillende operavoorstellingen waaronder Sarastro in die Zauberflöte (Mozart) en Osmin in de Entführung aus dem Serail(Mozart).

Coert werkte mee aan KamerOperaProject, een productie rond drie korte Amerikaanse opera’s. De komende maanden staan ook verschillende liedrecitals op het programma met oa de Winterreise van Fr. Schubert.

Coert is verbonden aan Cappella Amsterdam en zong met de Nederlandse Bachvereniging en het Groot Omroepkoor.

Coert van den Berg (foto: coertvandenberg.nl)

Tenor

Erik Janse (foto: Ruben Jorksveld)

ERIK JANSE (tenor) soleert veel in oratorium, lied en opera. Naast de tenor-aria’s in beide Bach Passionen heeft hij de aria’s uit meer dan 70 Bach-cantates gezongen, waaronder de solocantate voor tenor in de Utrechtse Dom. Hij trad diverse malen als solist op in de Messiah van Händel, in diverse Missen en het Requiem van Mozart. Een hoogtepunt blijft de vertolking van de Evangelist in de Bach-Passionen.

Romantisch repertoire voerde hij uit zoals de Petite Messe Solennelle (Rossini), het Requiem van Verdi, de Messa di Gloria (Puccini), de Misa Criolla ( Ramirez), de Elias ( Mendelssohn), de Messe Solennelle (Gounod), de Nicolas cantate (Britten) en het Oratorio de Noël (Saint-Saëns).

Ook hedendaags werk zong hij met orkest zoals Nova Zembla van Sylvia Maessen, Orkestliederen en Vasalisliederen van Gijs Meeusen, de Jona-cantate van Van der Mullen en Nunc Dimittis van Helmuth Barbe.

Erik zingt sinds 2014 als freelancer bij diverse producties in het koor van de Nationale Opera. Erik studeerde zang bij Sasja Hunnego en Pierre Mak en Evert Jan Nagtegaal. Nu wordt hij gecoacht door operatenor Marcel Reijans. In 2016 zong hij onder andere een hoofdrol in de opera Il Pirata van Bellini en de tenorsolo in het Requiem van Verdi.